helmond, architectuur

 

Geef jouw fotografie een boost met de verkorte basiscursus

Tijdens de verkorte basiscursus, die op zaterdag 21 maart 2020 in Rijswijk start, gaan we in 4 lessen de volgende aspecten bekijken:

      1.Camerabediening/werking spiegelreflexcamera

        2.Bijzondere lichtomstandigheden/avondfotografie

3.Compositieleer/werken met beeldelementen

       4.portretfotografie; theorie en werken in de studio

Optioneel 1 les beeldbewerking: 30 euro extra

 

Je leert in 4 lessen (plus 1 avondles) volledig manueel te fotograferen waarbij je alle creatieve vrijheid krijgt voor jouw beeld. In een kleine groep krijgen we theorie en gaan we ruimschoots oefenen. Je kunt meedoen met een systeemcamera mits minimaal diafragma en sluitertijd separaat in te stellen zijn.

 

 

De verkorte basiscursus fotografie vindt plaats op 4 zaterdagochtenden tussen 9.30 uur en 12.30 uur. Vier lessen van 3 uur met telkens 2 uur theorie en uitleg en 1 uur praktijk. Daarnaast 2 uur avondfotografie op een nader af te spreken doordeweekse avond. Totaal 14 uur les. 

 

 Eerstvolgende cursus: 

Zaterdag 21 maart 2020

Onderwerpen die oa. aan bod komen:

-werking spiegelreflexcamera (principe) zoals: sluitertijd, diafragma en scherpte-diepte

-witbalans, ruis, beeldchip, bestandstypes

-flitsen

-verschillende lenzen

-compositieleer, met onder andere beeldelementen, onderwerpkeuze, camerastandpunten, beeldtools

-instellingen camera

-fotograferen met moeilijk licht en avondfotografie

-juist belichten

-lichtmetingssystemen leren gebruiken

-hoe moet een goed portret eruit zien?

-waar moet je op letten bij een portret?

-hoe belicht je een portret?

-hoe kom je tot een pose?


 

Verkorte basiscursus fotografie Den Haag (Rijswijk)

Kosten 150 euro inclusief btw 

Maximaal 8, minimaal 5 deelnemers 

Lesdata:

Zaterdag 21-3, zaterdag 28-3, zaterdag 4-4 en 18-4, daarnaast 1 avondles nog te bepalen in overleg. 

Docent Maurits van Hout 

Heb je interesse?schrijf je hieronder in en je krijgt een bevestiging en een factuur. Na betaling doe je mee! Eventueel kun je meteen betalen via Paypal, zie hieronder. 

Schrijf je hier in!


Inschrijfformulier 


 

 

Direct betalen via Paypal.

Basiscursus fotografie Rijswijk

De verkorte basiscursus fotografie in Rijswijk bestaat uit 4 lessen plus 1 avondles en optioneel een les beeldbewerking. Kosten zijn 150 euro. Aantal deelnemers maximaal 8.

€150,00

Lees ook:

Waarom een cursus fotografie loont

Eendaagse cursus of meerdere lessen?

Veel gestelde vragen